Saturday 11 November 2017

Bollinger Bånd Regneark


MetaTrader Expert Advisor. Bollinger Bands er en av de mest populære indikatorene som brukes av kvantitative forhandlere i dag. Mens nesten alle handelsprogrammer kan beregne Bollinger Band-verdiene for deg, gjør det aldri vondt å vite hvordan man kommer under hetten og gjør det selv. Kjenne hvordan du beregner indikatorene du bruker vil gi deg en bedre forståelse av ditt kvantitative handelssystem. Mark fra Tradinformed spesialiserer seg på å bruke Excel til backtest trading systemer og beregne verdier for populære indikatorer Han har sluppet en kort blogginnlegg og video som går du gjennom nøyaktig hvordan du beregner bollinger-bånd ved hjelp av Excel. Han begynner med å tilby sin egen beskrivelse av Bollinger Bands og forklarer hvordan de beregnes. Den første fasen i beregningen av Bollinger Bands er å ta et bevegelige gjennomsnitt. Deretter beregner du standardavviket av sluttkursen over det samme antall periodene. Standardavviket blir deretter multiplisert med en faktor som typisk er 2. Den øvre ba nd beregnes ved å legge til standardavviket multiplisert med faktoren til glidende gjennomsnitt. Nedre båndet beregnes ved å subtrahere standardavviket multiplisert med faktoren fra det bevegelige gjennomsnittet. Her er formlene han bruker i sin video. SMA H23 AVERAGE F4 F23 Øvre Bollinger Band I23 H23 STDEVPA F5 F23 I 3 Nedre Bollinger Band J23 H23-STDEVPA F5 F23 J 3. Dette er Marks video gjennomgang gjennom beregning av Bollinger Bands med Excel. Han forklarer også hvordan han bruker Bollinger Bands i sin egen handel . Jeg har normalt ikke Bollinger Bands på diagrammene mine fordi jeg finner de roter diagrammene og distraherer fra prishandlingen. Men jeg legger ofte til dem i diagrammer midlertidig for å se om dagens pris er inne eller utenfor bandene jeg også liker å bruke dem når jeg utvikler automatiske handelsstrategier fordi de er selvskalering. Dette betyr at de kan brukes på hvilket som helst marked og tidsramme uten å måtte justere parametrene. Forex, Bollinger Bands og Excel. du er en vanlig reisende, du vil vite at bytte penger fra en valuta til en annen kan være en stadig skiftende slagmark Valutakurser eller Forex, endre hele tiden, og hva som kan virke som en god rente kan forsvinne innen dager. Når jeg først begynte å besøke Canada i 2001, en britisk pund GBP kjøpte 2 35 kanadiske dollar CAD Canada virket billig Imidlertid fremover ti år til 2011, og 1 GBP kjøper nå bare 1 59 CAD Med andre ord har pundet devaluert med rundt 30 mot Kanadiske dollar og et tilsvarende beløp til amerikanske dollar Dette gjør mine fortsatt nødvendige reiser til Nord-Amerika mye dyrere, og ting ser ikke lenger ut som et godt kjøp. Dette betyr at jeg må holde øye med valutakursen for å balansere mitt budsjett jeg bytter penger på forhånd hvis jeg tror jeg får god verdi Men hvordan vet jeg dette jeg kan ikke fortelle fremtiden jeg kan bare se bakover. Det første trinnet er å finne historiske valutakurser Det er mange nettsteder som gir deg t hans data for to valutaer jeg liker fordi den lar deg laste ned historiske data i et format du kan importere til Excel. Dette er et Excel-diagram som gir den daglige valutakursen for GBP-USD den blå linjen som heter CLOSE i løpet av det siste året. Men det er tre linjer på diagrammet. Vi har 20 dagers flytende gjennomsnitt, og Bollinger Bands øvre og nedre Bollinger Bands er lik 20-dagers glidende gjennomsnitt pluss eller minus to standardavvik. Hvis du undersøker kartet nøye, vil du Jeg finner at nesten all bevegelse av den blå lukkelinjen er mellom de to Bollinger-bandene. La oss undersøke en liten del av diagrammet i detalj. Den blå linjen gjør ikke over eller under Bollinger-bandene. Faktisk når den blå linjen treffer det nederste Bollinger-bandet, vil det sannsynligvis enten skyve langs bunnen eller gå opp Når den blå linjen treffer topp Bollinger-bandet, vil det nok gå langs toppen eller gå ned. Du kan bruke disse indikatorene for å avgjøre om du kommer en goo d eller dårlig valutakurs Nå er denne tommelfingerregelen ikke helt sant at den bare gjelder i et marked som handler horisontalt, uten mye opp eller ned momentum. I likhet med aksjemarkedet er det tidspunkter hvor Forex-priser endres raskt Dette er kjent som volatilitet I perioder med volatilitet beveger Bollinger-bandene seg lenger fra hverandre, og omvendt når markedet er stabilt. Nå har noen profesjonelle forexhandlere trukket konklusjonen om at band som blir smalere indikerer at markedet vil bli mer volatilt i fremtiden, mens band som blir bredere betyr at markedet vil bli mindre volatilt i fremtiden. I tillegg bruker disse handlerne Forex-data som oppdateres en minutt for minutt, ikke dag for dag som jeg har brukt her. Dette tillater dem for å gjøre umiddelbare handelsbeslutninger, utnytte små prisbevegelser. En annen nyttig indikator er Bollinger Squeeze Dette er lik Upper Band Lower Band Moving Gjennomsnitt. En seks måneders lav i Bollinger Squeeze indikerer s større fremtidig volatilitet, enten det er en signifikant opp eller ned bevegelse, flaggges av andre indikatorer. Bollinger-bånd er utrolig enkelt å lage i Excel. STDEV-funksjonen er nøkkelen det skal beregne standardavviket til et datasett. Du kan laste ned Excel-regnearket jeg brukte for å lage diagrammene over ved å klikke her.2 tanker om Forex, Bollinger Bands og Excel. Don Miller sier. Like de gratis regnearkene. Master kunnskapsbase. Recent Posts. En konstant tema i mine Bollinger Bands materialer er bruken av et sett av ikke-korrelerte indikatorer for å hjelpe til med tolkning av prishandlingen og Bollinger Bands Det er mange muligheter å velge mellom, inkludert trend, momentum, tilbudsbehov og psykologiske indikatorer. En-fra-kolonne-A, en fra kolonne-B-metoden gir den mest robuste tilnærmingen ved at den samler maksimal mengde informasjon med minst mulig duplisering. Et stort antall indikatorer er opprettet for å avklare forholdet mellom forsyning og d etterspørsel i markedene Noen er avledet av pris, noen er basert på følelser og noen er basert på volum Jeg tror at den viktigste nøkkelen til å forstå denne dynamiske balansen er volum volum, og indikatorene som er opprettet av det, utgjør en underutnyttet datasett som gir investorens fruktbare grunnlag for leting i det allerede godt vendte feltet av sikkerhetsprisanalyse I denne 90 minutters klassen presenterer jeg de viktigste volumindikatorene og hvordan de skal brukes. Indikatorer dekket.50-dagers volum Flytende Gjennomsnittlig. Normalisert Volum - v. On Balanse Volum. Volume-Pris Trend. Intraday Intensity. Accumulation Distribution. Negative Volume Index. Positive Volume Index. Money Flow Index. Volume-Weighted MACD.20-dagers OBV Oscillator.21-dag Normalisert Intraday Intensity Oscillator. For bare 95 mottar du 90 minutters video kassett VHS only. Chart bok med alle diagrammer og formler fra presentasjonen. Skrevet monografi på volumindikatorer. Legg ut et Excel-regneark illustrert gi alle formlene.

No comments:

Post a Comment